Locuri și plaje lângă Vama Veche (II)

În ultima excursie la malul Mării Negre, am mai descoperit câteva locuri și plaje faine, pe care vreau să le împărtășesc cu voi, în continuarea articolului despre 7 plaje necunoscute aproape de Vama Veche.

1. Când ne-am întors de la plaja Bolata, am oprit să cinăm la Restaurantul Snail Farm care s-a dovedit a fi o surpriză minunată. Deși nu sunt un fan al melcilor, am mers din pură curiozitate și-am găsit un loc tihnit, în curtea unei familii. Legumele servite la masă sunt cultivate în spatele zonei de restaurant. Atmosfera e primitoare, a unei afaceri de familie, sunt multe colțuri decorate cu drag, iar mâncarea este un mix între un restaurant franțuzesc și confortul unei mese luate acasă. Patronul se plimba printre mese frecvent ca să așeze lumânări, să servească ori să ajusteze câte una-alta.

Mi-a plăcut atenția la detalii – decorațiile de la baie, lumânarea adusă la masa noastră când a început să se întunece, florile de pretutindeni. Totul e decorat cu laitmotivul melcului, să nu cumva să uiți de ce ai venit. De la cele 8 mese se poate vedea ferma cu ale ei nesfârșite rânduri de cutii care adăpostesc micile delicatese.

Am mâncat cea mai bună salată caprese (sic!), roșiile fuseseră culese chiar atunci din grădină, iar când am comandat pâine, ni s-a adus o baghetă franțuzească crocantă, stropită din belșug cu ulei de măsline, unt și ierburi aromate. Am gustat și melci, nu am termen de comparație, mi s-au părut buni.

Vinul casei a fost bun, serviciul ireproșabil, iar o vizită ar necesita rezervare întrucât numărul de mese este limitat. Restaurantul e deschis între orele 16-22, sau 12-22, în weekend. Rezervări telefonice: +359 0897 965896, +359 0899 441344.

astratex.ro

Localizare: satul Balgarevo – din drumul național, cum veniți dinspre Vamă faceți stânga înainte de Kavarna.

2. Stâncile de la Tyulenovo

La aproape 40 de kilometri de Vamă se află un loc ce seamănă cu o coastă de ocean – stânci trupeșe mărginesc malul și fac din peisaj un loc unic. Se poate bea sau mânca la restaurantul de pe coastă, iar plimbarea pe stânci nu trebuie să lipsească. Mașina am lăsat-o în fața barului de pe faleză, iar plimbarea până la stânci a durat cam 5 minute. Ar fi indicat să aveți niște încălțări adecvate. Curajoșii pot sări de pe stânci în apa mării.

Localizare: Din drumul național ce vine dinspre Vama Veche faceți stânga spre Shabla și mergeți până la Tyulenovo Bar & Restaurant.

3. Plaja Shabla de lângă Camping Dobrudja

Am nimerit absolut din întâmplare la această plajă și ne-a plăcut. În plimbarea pe țărmul mării am văzut că plaja este extrem de lungă, merge până spre Ezerets, fiind lipsită de șezlonguri sau de civilizație. În capătul dinspre camping este ceva mai populată, are și zonă cu șezlonguri, sunt restaurante și locuri de unde se poate cumpăra una-alta. Spre nordul acestei plaje, am mâncat excelent la restaurantul Lavazza.

Localizare: Plaja se află în apropiere de satul Shabla, așadar din drumul național urmăriți indicatorul Shabla și apoi mai mergeți preț de 10 minute până la destinație.

4. Plaja Zelenka

Dorind să găsim un locșor retras, fără agitație, am explorat zona coastei vecinilor noștri bulgari până am ajuns la plaja Zelenka. Se află pe drumul spre Cap Kaliakra. Mi-a amintit de plajele de la Mediterana, din Nisa sau Croația, datorită pietricelelor și culorii apei. Ar fi indicat să veniți cu niște scaune pliante ori șezlonguri pentru că pietricelele nu sunt foarte confortabile. De asemenea, luați-vă apă, mâncare și ce mai aveți nevoie pentru că vecini sunt doar niște pescari, pe care nu i-am văzut.
epantofi.ro

Localizare: Din drumul național urmăriți semnul pentru Balgarevo – cum veniți din Vama veche, faceți stânga spre Cap Kaliakra, ca direcție. După ieșirea din Balgarevo, drumul spre plajă face dreapta.

5. Palatul Balchik

De la începutul secolului XX până în 1940, Cadrilaterul (ce include Balchikul) a aparținut României. Odinioară denumit ”cuibul liniștit”, era preferat pe timp de vară de regina Maria a României Mari. Palatul Balchik este format dintr-o superbă grădină de 16 ha și locuința propriu-zisă, alcătuită din câteva încăperi: intrarea în palat se face printr-un hol care se deschide într-o cameră de primire, iar la etaj se află un living deschis, cu o nișă ce ascunde patul reginei, o baie în stil turcesc, balconul și înca două încăperi.

Domeniul castelului include pe lângă frumoasa Grădină Botanică mai multe clădiri și vile, Puntea Suspinelor, capela Stella Maris, restaurantul la care regina Maria servea masa și care este deschis și astăzi. Grădina a fost proiectată de un arhitect peisagist englez, iar cei care o întrețin astăzi fac o treabă grozavă pentru că se vede dragul de flori la fiecare pas.

După vizitarea palatului, puteți face o plimbare pe faleză în direcția portului, unde se poate mânca bun, iar dacă aveți costumele de baie, vă puteți bălăci în mare.

Preț: Nu se poate vizita doar o parte din ansamblu, deci trebuie să cumpărați bilet pentru ambele atracții – grădină și palat. Se poate plăti și în lei la un curs de 2,5 lei/1 leva, iar prețul oficial este: grădina – 7 leva/adult si 2 leva/copil, palatul – 5 leva/adult și 1 leva/copil. Mașina o puteți lăsa în parcarea amenajată, iar costul este de 2 leva/oră.

Program: 08.00-20:00 (vara); 08.30-05.00 (iarna).

Localizare:  Situat la 70 de km de Vama veche, Balchik este ușor de găsit, localizarea GPS este aici:

ATENȚIE: Nu uitați, la intrarea în Bulgaria este nevoie să cumpărați vinieta, care costă 10 leva pentru weekend (este perioada minimă) sau 15 leva pentru o săptămână; poate fi cumpărată și online aici.

Voi ce alte locuri frumoase ați mai descoperit?